כותרת
> C;
1/1
ספורט

עושים שכונה – "זוזו"

משגב | פורטל משגב ספורטפורסם: 16.04.15 , 09:57ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
 לא רק אייפון: מתי לאחרונה הילד שלך הלך לשחק בחוץ?
נא להכיר: התאחדות הספורט לבתיה"ס מפעילה את תוכנית "זוזו"
שני דגלים, קלאס, תפסוני, שוטרים וגנבים. אם אתם בני למעלה מ-30 אין ספק שאתם יודעים על מה מדובר וודאי שאתם זוכרים את התקופה הנוסטלגית שבה היינו יוצאים החוצה לשחק עם ה"חבר'ה" מהשכונה, וחוזרים הביתה מיוזעים ולפעמים אף מלאי חול – היה כיף לא? הכרנו אנשים חדשים – פנים מול פנים. עשינו ספורט (ולא, אנחנו לא מדברים על פיפא בפלייסטיישן), ופיתחנו כישורים אישיים, כמו: התמצאות במרחב, ספונטניות, מנהיגות, ועוד.
עולה השאלה, האם הילד שלכם יודע מה זה בכלל משחקי רחוב? הסיכוי שהתשובה לכך שלילית הוא די גבוה, לצערנו. וזה בדיוק הדבר שהתאחדות הספורט לבתיה"ס מנסה לשנות. היא מפעילה את תוכנית "זוזו" בתמיכת משרד החינוך ומשרד התרבות והספורט. התוכנית מחזירה את עידן משחקי הרחוב ופועלת ב-400 בתי"ס ברחבי הארץ וב-70 יישובים.
במסגרת הפעילות ייסדה ההתאחדות את אליפות הארץ במשחקי רחוב שמבוססת על שיטת ליגה (אליפות עירונית – משם לארצית) במשחקים: קלאס, מחניים ותפסוני. כמו כן מכשירה ההתאחדות מורים בבתיה"ס השונים כדי שיעבירו לתלמידים הכשרות במשחקי רחוב. יתרה מכך, התאחדות הספורט לבתיה"ס מקימה מתקנים מתאימים עבור משחקים ספציפיים, בבתיה"ס המשתתפים בתוכנית. כך למשל, למשחק "פינות" (המשחק שבו היינו זורקים כדור על קצה המדרכה כדי לגרום לו לחזור אלינו) בנתה התאחדות הספורט לבתיה"ס "פינות מלאכותיות", שמדמות קצה של מדרכה. בפינות אלה משחקים התלמידים בהפסקות בביה"ס.
לא רק ספורט רחוב וספורט שכונתי מקבל מענה בתוכנית "זוזו". במהלך השנה עורכת התאחדות הספורט לבתיה"ס ימי איתור בבתיה"ס לזיהוי ילדים עם פוטנציאל להפוך לספורטאים מצטיינים: התלמידים צריכים לעבור מספר תחנות. בתחנות אלה נבדקות יכולות כמו: כוח מתפרץ, מהירות, וזריזות. מבחנים אלה מתקיימים ע"י מאמני עבר או ספורטאים בהווה (מתחומי אמנות הלחימה, כדורסל, ועוד). הם מקטלגים את ביצועי התלמידים לפי קריטריונים שונים במטרה לנסות לאתר את נציגי מדינת ישראל באולימפיאדות הבאות כבר מגיל צעיר.
מחנכים, בתי הספר, יישובים קהילתיים ואחרים המעוניינים בפעילות מוזמנים לפנות אל תמיר האס tamir@morell.co.il