כותרת
> C;
1/1
התפתחות אישית

הפרשנות שלנו לאירועים– האם זו אכן המציאות?

משגב | פורטל משגב התפתחות אישיתפורסם: 17.09.15 , 08:00ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
יגעת נכונה ומצאת
דיאלוג לצמיחהכמה פעמים מצאתם את עצמכם כועסים על אדם אחר בעקבות אירוע שקרה, בין אם זה בן זוג, חבר, קולגה או בוס בעבודה? "איך הוא מעז?" שאלתם את עצמכם, על מעשה או על משפט שאמר, על אימייל שכתב, על הדרך שבה התנהל ליד אנשים אחרים. ברגע אחד הוצפתם בכעס רב על החוצפה שלו, על חוסר הכבוד והערכה שלו כלפיכם. לא אמרתם לו דבר, חיכיתם שיבין לבד, שיתנצל. המשכתם להתנהל במערכת היחסים הזו כשיש לכם "בטן מלאה". בכל מפגש איתו, שפת הגוף שלכם אמרה הכול, אבל הוא לא אמר דבר והכעס שלכם רק הלך והתעצם. אך, האם ייתכן שהפירוש שנתתם לאירוע הראשוני אינו משקף כראוי את המציאות? להלן סיפור שקראתי. הוא משקף את המצב שתואר:
"לילה אחד, בשדה תעופה הומה אדם, הבינה רונית שהיא הגיעה יותר מדי מוקדם. בחנות הספרים היא מצאה לעצמה איזה ספר מותח ובמעדנייה קנתה שקית עוגיות מדיפות ריח. היא חיפשה מקום שבו תוכל לשבת לכמה שעות עד הטיסה, מצאה פינה והתיישבה. היא הייתה מאוד מרוכזת בספר שבידה כשבזווית עינה הבחינה בגבר שהתיישב לידה. היא לא הייתה שמה לב אליו בכלל, אבל בחוצפתו הוא העז לשלוח יד אל שקית העוגיות שהייתה מונחת ביניהם, וכבתוך שלו הרשה לעצמו לקחת עוגיות. היא החליטה להתעלם מהחוצפה ומהגסות, לא לעשות סקנדל. כך היא נשנשה בעודה מביטה בשעון שעל הקיר ובעוד גנב העוגיות מחסל לה את המלאי בקצב מהיר. על כל עוגייה שהוא לקח, היא גם לקחה אחת לפה, חושבת לעצמה: בטח הוא יבקש גם כוס קפה. כשנשארה רק עוגייה אחת היא תהתה מה יעשה עכשיו, והוא ביד רועדת וחיוך מבויש, לקח את העוגייה האחרונה וחילק אותה לשניים – חצי הוא הציע לה, בעוד החצי השני כבר היה לו בין השיניים. בעצבנות גוברת ועם מחצית עוגייה בידה, חשבה לעצמה: הוא גם גנב וגם חצוף, אפילו לא אמר תודה. כשהוכרז ברמקול שהגיע מועד הטיסה שלה היא חשה הקלה, אספה את חפציה ופנתה לעבר שער היציאה, בלי להסתכל אחורה על גנב העוגיות עם גסותו המעצבנת. היא עלתה למטוס, צנחה אל מושבה והחליטה לחזור ולקרוא בספר. בעודה מפשפשת בתיק אחר הספר, מצאה בתיקה שקית עוגיות מלאה וסגורה. המומה ומופתעת היא הבינה שהעוגיות האחרות היו בעצם שלו והוא חלק אותן עימה ולא אמר דבר. לדאבונה, כבר היה מאוחר מדי להתנצל. היא הבינה בעצב שהגסות הייתה שלה, היא הגנב והיא זו שאכלה את העוגיות שלו".
זה קורה לכולנו – מצב שבו אנו ממהרים לשפוט בחומרה, בטוחים שהפירוש שנתנו לאירוע הוא האמת כולה. לא עוצרים לרגע לבחון אפשרות לפרשנות אחרת, פרשנות שאולי הייתה מציגה את האירוע באור שונה לחלוטין. במקרים אחרים מה שנדרש הוא פשוט לדבר עם האדם האחר, לנסות לברר מה הביא אותו להגיב באותה הדרך, לשתף אותו בתחושות שלנו ולגלות שפעמים רבות הדברים נראים ממש אחרת מנקודת המבט שלו...
לכן, לפני שאתם קופצים למסקנות נחרצות והורסים לעצמכם את היום או את מערכות היחסים, זכרו שדברים רבים תלויים בפירוש שאנו נותנים להם וכמעט כל סיטואציה ניתן לפרש ביותר מדרך אחת.

ליווי, הדרכה והכוונה מקצועית ואישית, שיפור ביצועים ומיומנויות ניהול,
הכנה לראיון עבודה ועוד.
שינויים גדולים מתחילים בטלפון אחד קטן...  054-7235717  רקם דור

הכותבת פסיכולוגית תעשייתית, עוסקת בייעוץ ואימון עסקי ואישי, סמנכ"ל משאבי-אנוש לשעבר.
תושבת יעד,rekemdor@gmail.com     טל': 054-7235717  
אולי יעניין אותך גם