העולם ב-2015 הוא עולם צרכני. אנחנו קונים וקונים, יש לנו הכול. היום אף אחד לא מתקן גרביים (והאנשים שיודעים לעשות זאת הולכים ומתמעטים). כבר לא מייצרים מכוניות או מכונות כביסה שמחזיקות מעמד 20 שנה. אפילו לא צריך יותר לצאת מהבית כדי לקנות את כל העולם.לתוך העולם הזה, לתוך תרבות הצריכה והקניות, נולדים הילדים של היום. התוצאה הישירה של חיים בתרבות שפע עשויה (או אולי עלולה?) להיות ילדים שאינם מבינים את ערכם של דברים, ש"הכול מגיע להם בקלות". ביישוב שלי, קורנית, צוחקים שהמילה הראשונה שהילדים אומרים היא לא "אימא" ולא "אבא", אלא "איציק" – הלוא הוא האיש מהמכולת... אז בעצם מה הבעיה בזה, ומה כדאי לעשות?
מגיע לי?
ילדים שמקבלים הכול, בלי שאלות, רק משום שהם רוצים, אינם לומדים להעריך את הדברים שהם מקבלים. ההערכה הפשוטה היא של הכסף – איך ילדים יכולים ללמוד שלכסף יש ערך, אם קונים להם הכול בלי שאלות, ובלי התייחסות לכך שהדברים עולים כסף? הערכה נוספת היא של השאלה שבכותרת – האם באמת מגיע לי? מה הופך ילד ל"זכאי" לקבלת ממתקים, צעצועים או דברים אחרים? כאשר ילד מקבל כל מה שהוא רוצה, מתחזקת אצלו התחושה שמגיע לו, רק מעצם זה שהוא קיים. הוא אינו לומד להעריך את ההורים שקונים, הוא אינו לומד להתאמץ בשביל להשיג לעצמו דברים. הוא חושב שמגיע לו. כשיגדל ויצא לעולם, הוא יתאכזב מאוד לגלות שצריך להתאמץ בשביל דברים. שבעצם, אין שום דבר ש"מגיע" לו רק מעצם קיומו. וילד שאינו יודע להתאמץ בשביל להשיג דברים, יתקשה להשיגם מול אנשים שאינם הוריו המפנקים. הורים שמתקשים לשים גבולות לילדיהם בענייני קניות ורכישות עלולים לגלות שזה הופך לקשה יותר (ויקר יותר) מפעם לפעם. כי אם אימא תמיד מרשה להיכנס למכולת, למה דווקא היום לא? הרי מגיע לי! ומה כבר ההבדל בין ארטיק לבין אייפון? גם זה מגיע לי!
אז לא לקנות בכלל?
ברור שכן. בינינו, רובנו די נהנים לפנק את הילדים ולקנות להם דברים שמשמחים אותם. אין בכך פסול, כל אחד בהתאם להכנסותיו. אך כדאי לשים לילדים גבולות גם כאן, ולמנף את הקנייה לשיעור לחיים – אתה מקבל כי אני רוצה לתת. לא בגלל ש"מגיע לך".
מה עושים?
כלל האצבע הוא שההחלטה מה לקנות ומתי היא החלטה של ההורים, ולא של הילדים. הדוגמה הבסיסית ביותר היא הקניות במכולת. ברבים מהיישובים שלנו ניתן לרשום את הקניות בהקפה, והילדים אפילו לא שמים לב שהם משלמים עבור הקניות שלהם! לא משנה אם ההורים מחליטים שמותר לילד לקנות בכל יום, או רק פעם בשבוע. כאשר הילד יודע שהוא נכנס למכולת לאחר שקיבל רשות, תחושת ה"מגיע לי" יורדת. הגבול יכול להיות גם בסכום הכסף שמותר לילד להוציא באותה קנייה. אל תפחדו מהתגובות של הילדים כשמגבילים אותם, כשאומרים להם לא. הם עלולים לבכות, לכעוס, לצעוק ולהתווכח. אך כאשר הילדים מורגלים לקבל גבולות, כשהם יודעים שעליהם לבחור (כי אי אפשר לקנות הכול!), הוויכוחים נעלמים, והערך של מה שקיבלו עולה בסופו של דבר.
כאשר מדובר ברכישות גדולות יותר, עבור רובנו הכסף הופך להיות משתנה יותר משמעותי. אפשר ורצוי לשתף ילדים, בהתאם לגילם, בשיקולים הכלכליים המעסיקים אותנו. יחד עם זאת, מותר לנו לא לקנות גם אם יש לנו כסף. אפשר לשתף את הילדים גם בשיקולים אחרים שאינם כלכליים – "אני לא קונה לך ג'ינס מעצבים גם כי זה יקר, וגם כי לא נראה לי שיש הבדל בינו לבין ג'ינס אחר". אפשרו לילדים להשיג דברים בעצמם. רק כך הם ילמדו להפעיל מערכת שיקולים, להעריך כסף, וגם להעריך יותר את הדברים שיש להם.
>העסקים שלנו
- >אגודות ארגונים ומוסדות
- >אומנות
- >אופטיקה
- >אירועים
- >ביגוד ואופנה
- >בעלי חיים
- >בתי קפה ומסעדות
- >חוגים
- >אטרקציות
- >בתי דפוס וגרפיקה
- >דיאטה ותזונה
- >הובלות
- >הריון ולידה
- >השכרה ומכירת רכב
- >חברות הסעות
- >חברת הובלות
- >חוות סוסים
- >חנויות טבע
- >חנויות יד שניה
- >חנויות ספרים
- >גינון וחקלאות
- >כח אדם, אבטחה וניקיון
- >גמלאים
- >גריל
- >גרירה וחילוץ
- >דולה ומלווה ללידה
- >הסרת קעקועים בלייזר
- >הסתדרות המורים
- >הפעלות לבתי ספר
- >הפעלות לימי הולדת
- >חנות קפה
- >טאבון
- >טבק ונרגילות
- >טוטו, פיצוציות, קיוסקים וחנויות נוחות
- >טיולים ותיירות
- >טיפוח ויופי
- >טכנאים ותיקונים
- >יד שנייה
- >יודאיקה
- >ייעוץ שיווקי
- >ילדים ותינוקות
- >יקבים ומבשלות
- >כח אדם, אבטחה ושירותי ניקיון
- >לבית ולמשרד
- >לימודי אנגלית
- >לימודי חשבון
- >מאמנים
- >מדיה ופרסום
- >מדריכי טיולים
- >מהנדסים
- >מובילים
- >מוזיקה וסאונד
- >מולטימדיה ושולחנות משחק
- >מוסכים / טיפול לרכב
- >מוצרי חשמל
- >מורה לשחייה
- >מורים לנגינה
- >מורים לנהיגה
- >מורים פרטיים
- >מחשבים ותקשורת
- >מיגון לרכב
- >מיסטיקה, נומרולוגיה ואסטרולוגיה
- >מכבסות
- >מכונות קפה
- >מכירת רכבים וליסינג פרטי
- >מכירת שעונים
- >מכללות
- >מספרות ועיצוב שיער
- >מרכזי מזון
- >מרכזי קניות
- >משלוחים
- >משתלות
- >מתחם גלובוס מקס
- >מתחם רמי לוי - היוצרים
- >מתחם שופרסל -מרכז רבין
- >מתנות
- >ניהול עסקים
- >נקיון בנייני מגורים
- >סטודיו לעיצוב
- >סטיילינג אישי
- >סלולר
- >ספורט
- >עורכי דין
- >עיצוב אופנה
- >עיתונות
- >פאבים ובארים
- >פיננסים
- >חוגים מיוחדים
- >פסיכולוגים ומטפלים
- >אספנות
- >פרחים ומשתלות
- >בישול
- >בית חכם
- >בתי בד
- >צילום
- >צילומי הריון
- >צילומי משפחה
- >צימרים ומלונות
- >קבוצות נטוורקינג
- >קולנוע
- >קורסים ולימודים
- >קטורת ואבני חן
- >קמין / קמינים
- >קמפינג
- >קעקועים ופירסינג
- >רהיטים
- >ריסוס והדברה
- >רפואה ומרפאות
- >רשת המתנ"סים בכרמיאל
- >שיפוצים ובעלי מלאכה
- >שירות לוועדי בתים
- >שליכטה, צבעים וציפויים לבית
- >שמלות ערב
- >תחנות דלק
- >תיווך ונדל"ן
- >תיקון שעונים
- >תכשיטים
- >תנורי ארובה
- >תנורים
- >תעשייה ומפעלים
- >ימי גיבוש
- >ימי כיף
- >סדנאות
- >EMS
- >אימונים אישיים
- >בדיקת PV סולארי
- >בחירות בנהריה 2018
- >בחירות מקומיות
- >דרושים
- >הוראה מתקנת
- >הכנה לכיתה א
- >חבילות ושי
- >חוגים לנוער
- >חנות משקאות
- >טיפול בקשב וריכוז
- >ייצור לוחות חשמל
- >כח אדם
- >כיבוי אש
- >לימודי משחק
- >לימודים פרטיים
- >מסאג
- >ניקיון בגובה
- >סט לבר מצווה
- >תיאטרון
- >תכשיטי קבלה
- >גידול צמחים ביתי
- >דודי חשמל, דודי שמש, קולטים
- >מתחם דהן
- >גנרטורים למכירה ולהשכרה
- >מלגזות
- >מטבחים
- >פרגולות אלומיניום
- >גדרות אלומיניום
- >דקים סנטטים
- >דקים
- >מטבחים
אורלי שהם על התמודדות עם תופעת ה"מגיע לי!"
אולי יעניין אותך גם
פעילות ליצירת ספר לילדי קורנית
העולם ב-2015 הוא עולם צרכני. אנחנו קונים וקונים, יש לנו הכול. היום אף אחד לא מתקן גרביים (והאנשים שיודעים לעשות זאת הולכים ומתמעטים). כבר לא מייצרים מכוניות או מכונות כביסה שמחזיקות מעמד 20 שנה. אפילו לא צריך יותר לצאת מהבית כדי לקנות את כל העולם.
> קרא/י עוד
"הספר מספק לילדים נקודת מבט נוספת על הקורונה עם סוף אופטימי"
העולם ב-2015 הוא עולם צרכני. אנחנו קונים וקונים, יש לנו הכול. היום אף אחד לא מתקן גרביים (והאנשים שיודעים לעשות זאת הולכים ומתמעטים). כבר לא מייצרים מכוניות או מכונות כביסה שמחזיקות מעמד 20 שנה. אפילו לא צריך יותר לצאת מהבית כדי לקנות את כל העולם.
> קרא/י עוד
שבוע ההנקה הבין-לאומי בצל מגפת הקורונה
העולם ב-2015 הוא עולם צרכני. אנחנו קונים וקונים, יש לנו הכול. היום אף אחד לא מתקן גרביים (והאנשים שיודעים לעשות זאת הולכים ומתמעטים). כבר לא מייצרים מכוניות או מכונות כביסה שמחזיקות מעמד 20 שנה. אפילו לא צריך יותר לצאת מהבית כדי לקנות את כל העולם.
> קרא/י עוד
פעילות ליצירת ספר לילדי קורנית
העולם ב-2015 הוא עולם צרכני. אנחנו קונים וקונים, יש לנו הכול. היום אף אחד לא מתקן גרביים (והאנשים שיודעים לעשות זאת הולכים ומתמעטים). כבר לא מייצרים מכוניות או מכונות כביסה שמחזיקות מעמד 20 שנה. אפילו לא צריך יותר לצאת מהבית כדי לקנות את כל העולם.
> קרא/י עוד
"הספר מספק לילדים נקודת מבט נוספת על הקורונה עם סוף אופטימי"
העולם ב-2015 הוא עולם צרכני. אנחנו קונים וקונים, יש לנו הכול. היום אף אחד לא מתקן גרביים (והאנשים שיודעים לעשות זאת הולכים ומתמעטים). כבר לא מייצרים מכוניות או מכונות כביסה שמחזיקות מעמד 20 שנה. אפילו לא צריך יותר לצאת מהבית כדי לקנות את כל העולם.
> קרא/י עוד
שבוע ההנקה הבין-לאומי בצל מגפת הקורונה
העולם ב-2015 הוא עולם צרכני. אנחנו קונים וקונים, יש לנו הכול. היום אף אחד לא מתקן גרביים (והאנשים שיודעים לעשות זאת הולכים ומתמעטים). כבר לא מייצרים מכוניות או מכונות כביסה שמחזיקות מעמד 20 שנה. אפילו לא צריך יותר לצאת מהבית כדי לקנות את כל העולם.
> קרא/י עוד
מי אמר ג'ימבורי ב 10 שקלים ולא קיבל?!
העולם ב-2015 הוא עולם צרכני. אנחנו קונים וקונים, יש לנו הכול. היום אף אחד לא מתקן גרביים (והאנשים שיודעים לעשות זאת הולכים ומתמעטים). כבר לא מייצרים מכוניות או מכונות כביסה שמחזיקות מעמד 20 שנה. אפילו לא צריך יותר לצאת מהבית כדי לקנות את כל העולם.
> קרא/י עוד
משחקים של היום
העולם ב-2015 הוא עולם צרכני. אנחנו קונים וקונים, יש לנו הכול. היום אף אחד לא מתקן גרביים (והאנשים שיודעים לעשות זאת הולכים ומתמעטים). כבר לא מייצרים מכוניות או מכונות כביסה שמחזיקות מעמד 20 שנה. אפילו לא צריך יותר לצאת מהבית כדי לקנות את כל העולם.
> קרא/י עוד
דרושים מתנדבים למסיבת פורים של עמותת אח בוגר אחות בוגרת
העולם ב-2015 הוא עולם צרכני. אנחנו קונים וקונים, יש לנו הכול. היום אף אחד לא מתקן גרביים (והאנשים שיודעים לעשות זאת הולכים ומתמעטים). כבר לא מייצרים מכוניות או מכונות כביסה שמחזיקות מעמד 20 שנה. אפילו לא צריך יותר לצאת מהבית כדי לקנות את כל העולם.
> קרא/י עוד
מרחב ליצירה - חוג קיץ בFunART
העולם ב-2015 הוא עולם צרכני. אנחנו קונים וקונים, יש לנו הכול. היום אף אחד לא מתקן גרביים (והאנשים שיודעים לעשות זאת הולכים ומתמעטים). כבר לא מייצרים מכוניות או מכונות כביסה שמחזיקות מעמד 20 שנה. אפילו לא צריך יותר לצאת מהבית כדי לקנות את כל העולם.
> קרא/י עוד
"קפה בגן" – סדרת מפגשים לצוותי הגיל הרך
העולם ב-2015 הוא עולם צרכני. אנחנו קונים וקונים, יש לנו הכול. היום אף אחד לא מתקן גרביים (והאנשים שיודעים לעשות זאת הולכים ומתמעטים). כבר לא מייצרים מכוניות או מכונות כביסה שמחזיקות מעמד 20 שנה. אפילו לא צריך יותר לצאת מהבית כדי לקנות את כל העולם.
> קרא/י עוד
הצלחה לנבחרת Karmikingdom בתחרות הדִּיבֵּייט World Scholar’s Cup
העולם ב-2015 הוא עולם צרכני. אנחנו קונים וקונים, יש לנו הכול. היום אף אחד לא מתקן גרביים (והאנשים שיודעים לעשות זאת הולכים ומתמעטים). כבר לא מייצרים מכוניות או מכונות כביסה שמחזיקות מעמד 20 שנה. אפילו לא צריך יותר לצאת מהבית כדי לקנות את כל העולם.
> קרא/י עוד
פורטל משגב לינק
כל הזכויות שמורות לפורטל כרמיאלי בע"מ ©