כותרת
> C;
1/1
תלמידים ונוער

אפיק עובד על כוח-דרך, נטיעה וצמיחה

משגב | פורטל משגב תלמידים ונוערפורסם: 25.01.16 , 08:00ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
 ט"ו בשבט – ראש השנה לאילנות, הוא יום חג מיוחד ומשמעותי עבורי. מאז שאני זוכר את עצמי מציין את יום החג הזה (שזה בערך מכיתה א'), אני חווה אווירה חדשה ורעננה. בעונה זו החורף נושף כבר בעורף, הגשם ניקה את האוויר והירוק עוטף סביב.
בביה"ס היינו יוצאים להרבה טיולים מעניינים ומהנים ובטיול בט"ו בשבט היינו גם נוטעים. כל החבורה, הכיתה ביחד עם המורה יוצאים לטיול, מוצאים חלקת אדמה ונוטעים עצים צעירים. מנקודת מבט מסוימת אפשר אפילו להגיד שנטענו חיים.
כשבגרתי, תפס החג אצלי עוד משמעות. הבנתי את משמעות הנטיעה, את משמעות הצמיחה וההתפתחות והתחלתי לחשוב מה אני רוצה לנטוע אצלי, בחיים שלי ובסביבה שלי.
אט אט נרקמו אצלי חלומות והגיע השלב שבו הרגשתי שאני יכול להתחיל להגשים אותם. נזכרתי במה שלמדתי בט"ו בשבט וזכרתי השאלות ששאלתי את עצמי – מה אני רוצה לנטוע? איך? והכי חשוב בעיניי – למה?
שאלתי את השאלות האלו ועוד רבות וכך מצאתי את עצמי בכיתה ח' מגשים את חלומי הגדול הראשון ומקים ביחד עם שני חבריי הטובים - שגיב וזוהר, את Echoesound – חברה המספקת שירותי תקליטנות, סאונד, הגברה ותאורה.
בזכות הפרויקט כוח*דרך שבו השתתפנו במסגרת בי"ס -תבנית החינוך המוזהב, החלטנו להגשים את החלום ולצאת לדרך. התחלנו בקנייה של ציוד בסיסי והתחלנו לעבוד באירועים, וכך מאירוע לאירוע צמחנו והתפתחנו והיום אנו יכולים להגיד בלב מסופק שהרמה שאליה הגענו היא גבוהה ורצינית ואנו ממשיכים ללמוד ולהתקדם.
קטע קצר על הפרויקט כוח*דרך שכתבתי במסגרת הרצאה ב"הד משגב". את ההרצאה העביר אורי פרי (מחנך בביה"ס) ואני הצטרפתי אליו:
 
"הנה סיפור קצר על ארנב בשם אקי.
אקי תמיד חלם לפתוח חנות למיץ גזר! אבל הוא אף פעם לא הרגיש שיש לו מספיק ידע, ניסיון ויכולות כדי להתעסק עם עבודה, כסף, אנשים ואיך הוא בכלל יתחיל ואיך יפרסם בקיצור הרבה תהיות ושאלות שלא מצא להן תשובות.
יום אחד בביה"ס, כשאקי שהיה נער, בכלל לא הבין למה הוא צריך להיות שם, הודיעה המורה שמתחילים בכיתה פרויקט חדש שבו מצטרפים לימי עבודה של מבוגרים ורואים מהי עבודה, איך היא מתנהלת ומה עושים בה. בנוסף, המורה הסבירה שיגיעו גם אורחים להרצות לנו על ניהול כסף וזמן, על יחסים בין אנשים ועל עוד הרבה תחומים, ודבר אחרון – נצטרך גם לסכם, לראיין, לצלם ובעיקר לחוות את מה שנעשה. עיניו של אקי נפתחו לרווחה והוא ניגש מיד לעניינים.
לאחר שסיים את הפרויקט הרגיש אקי שעכשיו מעבר לידע, לניסיון וליכולת, יש לו גם את תחושת ההבנה והביטחון, ונזכר בחנות שחלם עליה, חנות שעכשיו יכולה לקרות!
ושוב ניגש אקי מיד לעניינים, דיבר עם ההורים, מצא שותפים לדרך ועבד בחריצות וביצירתיות כיאה לארנב. אקי מספר גם שבכל פעם שנתקל בצומת דרכים או שנדרש לבצע שיקולים – נזכר בפרויקט כוח*דרך שעבר וזה עזר לו להמשיך הלאה עם ראש מורם".
 
לסיכום אגיד שגם אני כמו אקי מרגיש שחוויתי בכוח*דרך חוויה של פתיחת ערוצים, קבלת כלים, יכולות, ידע וניסיון וכמובן הבנה וביטחון שאפשרו לי עם שותפים לדרך לממש את החלום שלי Echoes-sound  שכיום עובד במלוא המרץ.
ולמשפט אחרון, אתחבר למה שאקי מספר – הפרויקט נמצא ומלווה אותך תמיד ובזכותו אפשר להמשיך הלאה עם ראש מורם!
 
אני מזמין אותנו לחשוב מה אנו רוצים לנטוע לעצמנו ולסביבתנו ולצאת ולנטוע את זה.
 
אוליבר ונדל הולמס אמר:
"השאלה הגדולה בעולם הזה איננה בעצם היכן אנו עומדים, אלא, לאן אנו הולכים
?"
חג שמח !
אולי יעניין אותך גם