כותרת
> C;
1/1
לימודים

פרופ' מרדכי סוקולוב נבחר לנשיא המכללה האקדמית צפת

משגב | פורטל משגב לימודיםפורסם: 11.02.16 , 08:00ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

חבר הנאמנים של המכללה האקדמית צפת אישר פה אחד את מינויו של פרופ' מרדכי (מוטי) סוקולוב, לנשיא המכללה. פרופ' סוקולוב מחליף את פרופ' ברוך נבו. פרופ' נבו סיים את תפקידו במכללה ויצא לפעילות של מחקר אקדמי בתחום התמחותו.
 
פרופ' סוקולוב, נשוי, אב לשניים וסב ל-6, מגיע למכללה האקדמית צפת ממכללת אפקה להנדסה בתל אביב, אחרי תקופת כהונה של 12 שנים כנשיא המכללה. במסגרת תפקידו כנשיא התווה תוכניות אקדמיות, עיצב תוכניות ארגוניות, פיתוח קשרים מקצועיים עם התעשייה בישראל והצעיד את המכללה להנדסה להישגים רבים.  
בתפקידיו הקודמים פרופ' סוקולוב, מומחה בתחום הנדסה, במיוחד הנדסה מכנית והנדסת מערכות,  כיהן כראש המרכז הבינתחומי לניתוח ותחזית טכנולוגית באוניברסיטת ת"א והיה שותף להתוויית תוכניות פיתוח אסטרטגיות רבות לגופים בארץ ובחו"ל. היה חבר בצוותי יעוץ למשרדי ממשלה בנושאים של עצוב מדיניות, מגמות עתידיות והערכות טכנולוגיות. הוא בוגר הטכניון ודוקטורט מאוניברסיטת בראון בארה"ב, השתתף בעשרות כנסים בינלאומיים בנושאים טכנולוגיים ומדיניות מדעית ופרסם כ-80 פרסומים מדעיים בכתבי עת מדעיים בתחום התמחותו.
 
פרופ' סוקולוב שואף להוביל את המכללה האקדמית צפת למצוינות אקדמית, הן ברמת סגל ההוראה והמחקר, והן ברמה האקדמית של הסטודנטים הלומדים בה. פרופ' סוקולוב רואה קשר ישיר ויחסי גומלין בין הפעילות האקדמית והחברתית של המכללה לעיר צפת והאזור: "המכללה צריכה וחיבת לשמש מקור לפיתוח כלכלי וחברתי של הגליל – ובכך תתרכז. אני מתכוון לנצל את תפקידי וניסיוני לסייע למכללה למלא חובה זו".