כותרת
> C;
1/1
תלמידים ונוער

אפיק עובד: שחיפשתי בכנסת וגם מצאתי

משגב | פורטל משגב תלמידים ונוערפורסם: 17.02.16 , 08:00ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
 בגיליון הקודם סיפרתי על מהו ט"ו בשבט בשבילי ושאלתי שאלות שאני מתעסק אִתן, כמו מה אני רוצה לנטוע? איך? ולמה?
אז הנה דבר שהחלטתי לזרוע, בשאיפה שיניב פירות עסיסיים. ביום רביעי בשבוע שעבר שינסתי מותניים, קמתי ב-5.00 לפנות בוקר, הערתי גם את אבי כדי שייקח אותי לתחנת האוטובוס ושם עליתי על אוטובוס לכיוון ירושלים, למשכן הכנסת.
בשעה 9.00 הגעתי לוועדת הכלכלה. נכנסתי לשם ובמשך כשעה וחצי כתבתי וסיכמתי את הדיון על חוק "ברית המועצות" – איחוד רשויות השידור בישראל (ר' באתר הכנסת את ההצעה ובאתר המשמר החברתי את הסיכום).
עכשיו השאלה המתבקשת היא כמובן: "מה ילד בן 17 מחפש בכנסת?" אז הנה התשובה:
לפני כחודש נחשפתי לארגון הנקרא "המשמר החברתי בכנסת" ארגון אשר קם לאחר המחאה החברתית הגדולה ב2011 ואשר בנה לעצמו סט ערכים. את הערכים האלה הוא דואג לקדם ולדאוג שהם מתקיימים בכנסת ישראל. העבודה היא פשוטה ורצינית ביותר: השקפה על ועדות הכנסת, סיכום הדברים החשובים שנאמרים וגם תיעוד התנהגותם של חברי הכנסת והלוביסטים. תחום נוסף הוא תחום המחקר שבו מפרשים הצעות חוק, ובעיקרון – כל מסמך חשוב שיוצא מהמשכן. כל זה במטרה לשקף לציבור את פעילות הכנסת וכמובן להיות יותר מעורבים.
חזרתי מהביקור במשכן בהרגשה טובה מאוד ובתחושת סיפוק כי הבנתי שאפשר לעשות ולפעול ושיש עם מי לעבוד. בסוף הדיון בוועדת הכלכלה, שבה נכחתי, החלפתי כמה מילים עם חבר הכנסת איתן כבל ולאחר מכן נפגשתי עם חבר הכנסת איל בן ראובן (מיודפת). בן ראובן וצוותו קיבלו אותי בחום ולימדו אותי רבות. לאחר מכן צפיתי קצת במליאה.
מעכשיו אעלה לכנסת כפעם בשבוע – בכל פעם לוועדה אחרת, לצפייה בחלק מהמליאה ולמפגש עם חכ"ים, עוזרים פרלמנטרים ושאר בעלי תפקידים. מטרותיי: להיות פעיל במשמר החברתי וללמוד כמה שיותר על המשכן ועל הבאים בו.
נעבור מירושלים הבירה למשגב המועצה. גם פה, אצלנו, קורים דברים נהדרים כמו האירוע שיתקיים בפאבלה ביום שישי ה-5.2 בשעה 21.00. באירוע זה ישמיע לראשונה נוער משגב לראשונה את ה"פואטרי סלאם" שלו.

מה זה פואטרי סלאם אתם שואלים?
"פואטרי סלאם" – היא תחרות קטעי שירת רחוב ו"ספוקן וורד" בשני סיבובים. אנשי-מילים, משוררים ונביאים יעלו בזה אחר זה לבצע קטעים מקוריים מפרי עטם. האירוע ישלב הופעות רוק ועם ערב הקראת שירה. במופע הנ"ל הקהל הוא זה שמחליט את מי הוא רוצה לשמוע בקטע נוסף ואת מי הוא מעביר לשלב הבא בתחרות. כל מי שרוצה לשמוע עוד על האירוע – מוזמן להיכנס ליוטיוב.                                        
כולכם מוזמנים ביותר להגיע!
עוד אירוע שקורה בין כותלנו הוא אירוע "נוער מאיר פניו" נוסף, המיועד לשכבת י' מביה"ס הריאלי בחיפה. תלמידי השכבה מסיירים באזורנו ב-8 וב-9 בפברואר.
כל מי שרוצה לשמוע עוד על האירוע ואף להגיע אליו, מוזמן ליצור אתי קשר.
לסיום המצטט הקבוע... והפעם מהספר "הנזיר שמכר את הפרארי שלו":
"הקדש את עצמך לאהבת אחרים, לקהילה שסביבך וליצירת משהו שיעניק לך מטרה ומשמעות". 
אולי יעניין אותך גם