כותרת
> C;
1/1
תרבות ופנאי

ערב מיוחד להורים לילדים עם צרכים מיוחדים

משגב | פורטל משגב תרבות ופנאיפורסם: 09.03.16 , 08:00ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
 לאחרונה התקיים במועדון גילון ערב מיוחד, מפנק ומרגש להורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים. לערב הוזמנו הורים מרחבי משגב, ונכחו בו העובדות הסוציאליות ומנהלת אגף הרווחה. למרות הקור העז, היה מחמם לב לראות את ההורים שהגיעו ואת המפגש שנוצר ביניהם, לשמוע את הסיפורים ואת האתגרים הדומים והמשותפים.                            
האגף לשירותי חברתיים במועצה הקים לפני 6 שנים את "פורום הצרכים המיוחדים", כחלק מהתפיסה שלקהילה יש תפקיד משמעותי בחיבור של כל החברים בה. בפורום לוקחים חלק נציגי ארגונים שונים ומחלקות במשגב, הפועלים בתחום והעושים לקידומו.
בהמשך, בעקבות שיתוף של אימא לילד עם צרכים מיוחדים בסיפורה האישי, כשהיא מדגישה את הקשיים הרבים שעמדו בפני המשפחה ואת סוגיית התמיכה מהקהילה, קם צוות היגוי שהוביל להקמת תוכנית " צמידים" – מתנדבים המלווים משפחות במשגב שיש להן ילד עם צרכים מיוחדים. את התוכנית מרכזות בהתנדבות ורדה נוביק וטניה צ'קון (רכזת עמותת "ניצנים בלב") ושותפים לה האגף לשירותים חברתיים, היחידה להתנדבות וארגון "קשר".
את המפגש הנחתה בהתנדבות מירי גרוסעובדת סוציאלית המרכזת את תוכניות הלימודים במרכז שילוב בכפר תקווה. היא הביאה מניסיונה ואפשרה שיחה פתוחה שבה הורים שיתפו בתחושות ובהתמודדויות שלהם כמשפחה מיוחדת.