כותרת
> C;
1/1
תרבות ופנאי

תושבי אשכול תובל, הר חלוץ, לבון ופלך ציינו את האביב באירוע בפלך

משגב | פורטל משגב תרבות ופנאיפורסם: 03.05.16 , 08:00ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
האירוע הוא חלק ממיזם "תרבות בנעלי בית" של המועצה
במוצ"ש האחרון התקיים בפלך אירוע אביבי, שנולד משתוף פעולה ראשון ומוצלח של היישובים: הר חלוץ, לבון, תובל ופלך. האירוע התקיים כחלק מהמיזם "תרבות בנעלי בית". מטרת המיזם - פיזור גיאוגרפי של אירועי התרבות ברחבי המועצה.
האירוע כלל מופע קרקס-רחוב עם צמד Onn Off. המופע שעשע והדהים את בני כל הגילאים,  וכן מופע שירי ילדים של הזמרת יעל תלם ולהקתה. לצד המופעים הוצבו דוכנים מגוונים של אוכל ושל אמנים מקומיים.
למעלה מבוגרים וילדים נהנו מהמופעים, מהדוכנים ומהאווירה הנעימה.
יואב קלי (הר חלוץ),ממארגני האירוע בפלך: "שמחנו להיענות ליוזמה של מחלקת התרבות במרכז הקהילתי, לשלב כוחות ולקיים חגיגה אזורית כזו ביישוב פלך - היישוב שטרח על הפקת האירוח. נהנינו להתארח בנוף חדש במקום שאליו אנחנו כמעט לא מגיעים. אנחנו בהחלט מתכננים אירועים מקומיים נוספים באשכול שלנו".
הרצון לקיים אירועים במגוון מיקומים ברחבי המועצה עלה לא אחת ביישובים מרוחקים במשגב.
כדי לענות על הצורך הקימה המועצה צוות המורכב מנציגי היישובים המרוחקים, מהספרייה האזורית וממחלקת התרבות.
הצוות הגדיר צרכים ומענים ויצר תוכנית שנתית מקיפה, כשהמטרה – חיזוק הקהילות ברוח "יישוב לדורות", באמצעות מפגשי תרבות ובעזרת הכשרת מתנדבים בתחומי התרבות, החינוך, הנוער, הגיל השלישי ביישובים וחיזוקם, הנגשת פעילויות תרבות לקהילות מרוחקות והעצמת אירועים מקומיים.
האשכולות המרוחקים חולקי לכמה קבוצות: תושבי אשכול אי"ה – אבטליון, יחד והררית; תושבי אשכול צורית, גילון, וטל אל; תושבי אשכול הר חלוץ, תובל, לבון ופלך; תושבי אשכול כמון ומכמנים; תושבי ערב אל נעים, דמיידה, ראס אל עין, חוסניה, כאמנה, סאלמה; ותושבי אשכול מורן, לוטם ומעלה צביה.
הפרויקט זכה לאהדה בוועדת ההיגוי של שותפות "ביחד" של הסוכנות היהודית. הוועדה אישרה את הכללתו ברשימת הפרויקטים שבהם היא תומכת במשגב.
את האירועים מארגנות ועדות התרבות המקומיות בליווי מחלקת התרבות במרכז הקהילתי.
אולי יעניין אותך גם