כותרת
> C;
1/1
חדשות משגב

זרקורים וקורים - חדשות ממשגב

משגב | פורטל משגב חדשות משגבפורסם: 22.03.15 , 18:41ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
 מנכ"לית תוכנית קרב התפעלה מהפעילות בהר גילון 
בשבוע שעבר ביקרה מנכ"לית תוכנית קרב למעורבות בחינוך יונית יעקובוביץ' בבי"ס הר גילון. הצטרפה אליה לביקור מנהלת תוכנית קרב בצפון מיכל גלילי. לביקור הצטרפו מנחת תוכנית קרב במשגב ורד רוגל , מינהלן החינוך של המועצה מיקי ויסמן ומצוות ביה"ס: מנהלת ביה"ס יעלי גזל, סגנית המנהלת אתי פרידליך, היועצת מיכל ברזילי, מינהלנית ביה"ס רקפת אדר, המורה האחראית על פינת החי זיוה בואדר והמורה האחראית על גינת הירק מיכל שני.
בדרכנו לביקור בפינת החי עברנו בבית ה'-ו'. הילדים היו עסוקים במרחב בלמידה עצמאית, חלקם במחשבים וחלקם בפינות הלמידה השונות. קיבלנו מחמאות רבות על המרחב המטופח והיפה שלנו.
בפינת החי חיכתה לנו זיוה בואדר עם כמה תלמידים הפעילים בפינת החי במסגרות שונות (כגון: נאמני פינת חי, צוותים חברתיים קהילתיים, מערכות אישיות). זיוה והילדים סיפרו על הפעילות בפינת החי והאורחות הביעו את התפעלותן. משם הלכנו לגינת הירק שם פגשנו את מיכל שני יחד עם תלמידי כיתה א'. שמענו ממיכל על הפעילות הענפה בגינה, הכוללת, בנוסף להוראה השוטפת בכיתות הלימוד, גם צוות חברתי וקבוצות ילדים עם צרכים מיוחדים.
במשרדי ביה"ס קיימנו שיחה משותפת על חשיבות שיעורים אלו בתוך המערכת הרגילה של משרד החינוך. דיברנו על האתגרים באחזקת ענפים כאלו בביה"ס (למשל, המורכבות של אחזקת פינת החי בחופשות ובחגים) ועל פתרונות אפשריים להמשך הפעלת תוכנית קרב בשנה הבאה, למרות הקיצוצים הצפויים.
כתבה: יעלי גזל – מנהלת בי"ס הר גילון
מטה משרד החינוך ביקר בהר גילון
בשבוע שעבר זכה בי"ס הר גילון לביקורן של שרית דור ויעל גרינשפוין-צמח ממנהל התקשוב, הטכנולוגיה ומערכות המידע במטה משרד החינוך. שרית דור אחראית על תחום הלמידה מרחוק ויעל גרינשפוין-צמח אחראית על "הענן החינוכי".
במהלך ביקורן הן צפו בשני שיעורים מתוקשבים: שיעור חשבון בכיתה ו' עם טל אלפיה שבו התרשמו משימוש ביישומון של יישומטיקה (התלמידים עוסקים בנושא חילוק שברים והיישומון עוזר להעמיק בהבנת המשמעויות)  ושיעור אנגלית בכיתה ד' עם ג'נט בלנובסקי, שבו ראו שימוש  במשחקים ובשירים פעילים ברשת להרחבת אוצר מילים ולחזרה על נושאים שנלמדו. בהמשך לשיעורים המוצלחים קיימו השתיים שיחה עם התלמידים.
בסיכום הביקור שלהן בהר גילון סיפרו האורחות בהתלהבות לחבריהן במטה על מה שראו ושמעו עם דגש על עשייה האיכותית והיצירתית של המורות ועל האווירה בביה"ס.
כתבה: יעלי גזל
בוסתן חדש בבי"ס הר שכניה
מזה מספר שנים משתתפת קהילת התלמידים ומשפחותיהם של בי"ס הר שכניה בתהליך של הענקת שם לכל כיתה. המטרה היא לאפיין את הכיתה בשם משמעותי הלקוח מעולם הצמחים, כגון: כגון: א "דפנה", א "כליל",  ולא עוד א' 1 א'2  או  א'3.
התהליך כולל בין השאר התבוננות, העלאת הצעות, בחירה, הנמקה ותיאור.  השם שבוחרים ילדי הכיתה מלווה אותם עד לסיום ביה"ס ומזמן להם העמקה מבחינה חברתית ולימודית – הן באמצעות חקירה מדעית והן באמצעות פתגמים, אגדות ושירים. בפתח כל כיתה נתלה שלט הנושא את שמה, מעשה ידי התלמידים.  
לאחרונה נשתלו הצמחים הנבחרים בחצר ביה"ס, והם יזכו לביקורי התלמידים, לטיפוח ולמעקב אחר השתנותם בעונות השנה השונות. כך, למשל, ניטעו בבוסתן הבית ספרי: תמר, תות, גפן, זית, שקד, פטל, צבר ורימון  בצד עצי סרק אחרים: כליל החורש והאלון.
כיאה לבי"ס ירוק,  מעשירה כל כיתה את הנוף הסביבתי של ביה"ס – החברתי והטבעי כאחד.
 
שותפות "ביחד"
"רצים ביחד" – יצאנו לדרך
....וזו לא קלישאה! אחרי חודשים ארוכים של חשיבה, התלבטויות, עוד חשיבה, תכנון, פרסום, מיונים והחלטות – נולדה משלחת המרתון הראשונה של "שותפות ביחד כרמיאל משגב פיטסבורג"- משלחת "רצים ביחד"!
המשלחת מונה 9 רצים ממשגב ומכרמיאל, מאמנת אחת- תמי ברוך (עצמון) וקבוצה של 7 רצים בעתודה. במשלחת 2 נשים ו-7 גברים, המתאמנים החל מחודש דצמבר לקראת מרתון פיטסבורג שייערך ב3.5.15. חלק מהרצים מנוסים וכבר גמעו קילומטרים רבים ברגליהם ואף עשו מרתון אחד ואפילו יותר, וחלקם רצים יחסית "צעירים" שההיסטוריה הספורטיבית שלהם מונה 20-15 חודשי ריצה. גם הם בוגרי חצי מרתון אחד לפחות.
למאמנת הקבוצה תמי ברוך יש ברזומה כבר למעלה מ-20 מרתונים. היא "אשת ברזל" ובעלת ניסיון רב בהכנה למרתונים ולטריאתלונים. היא כתבה לרצים תוכנית אימונים שעל פיה הם מתאמנים ומדווחים לה על  ביצועיהם. מעבר לכך הקבוצה נפגשת לאימונים משותפים.
באימוניה עד כה הגיעה החבורה לריצות ארוכות יחסית. לפני כשבוע הם רצו 28 ק"מ לאורך הטיילת בין שבי ציון לבין ראש הנקרה, והתכנון הוא שככל שהם יתקרבו לתאריך היעד הם יאריכו את הריצות הארוכות ויוסיפו קילומטרים שבועיים, כך שיגיעו מוכנים לקו הזינוק בפיטסבורג.