כותרת
> C;
1/1
אוכל

NesaCafe - מסעדה בסח'נין ל... נשים בלבד

משגב | פורטל משגב אוכלפורסם: 06.08.15 , 09:20ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
 

"נסה-קפה", מסעדה-בית קפה לנשים בלבד, ממוקמת בכניסה המערבית לסח'נין, בדיוק מול תחנת הדלק. המקום מואר ומזמין, מעוצב בצבעי פסטל רכים. בתוך הקיר חצובים מדפים, מלאים בספרים.
התפריט של המקום מציע מיקס בין מזרח (סלטים, ירקות, עוף) לבין מערב (פסטות, רביולי, מוקפצים, קינוחים ושתייה חמה).
מייסון, הוגת הרעיון ואחת הבעלים של "נסה-קפה", היא "פעילה קהילתית פמיניסטית" – כהגדרתה. בין שאר עיסוקיה, מייסון היא יו"ר העמותה לנשים חד-הוריות בסח'נין, סטודנטית לתואר שלישי (דוקטורט) במגדר באוניברסיטת בר-אילן, פועלת לעידוד התנדבות באזור וברמה הארצית ופועלת לפיתוח תוכניות פנאי לילדים ולבני נוער.
"פירוש השם 'נסה – קפה'. בערבית זה משחק מילים בין המילה 'נשים' ל- 'נס קפה'" -מסבירה מייסון. "הקמנו את המקום עבור אוכלוסיית הנשים, שהיא מודרת בחברה בכלל ובחברה הערבית בפרט. בית הקפה לנשים בלבד מאפשר להן להביא לכלל ביטוי את הייחוד שלהן, להיות הן-עצמן.
העמדנו לנו למטרה להיות מקום ראוי ומאפשר עבור נשים, לתת להן הזדמנות לקדם את מעמדן, להתפתח ולצמוח, וגם – לתת להן מקום של רווחה, לנשום, ליהנות ולהירגע. אפשר להגיע לכאן לבד או עם חברות, לקרוא ספר טוב וגם – לשלם פחות על האוכל. אנחנו מנסים להנחיל כאן תרבות של בית קפה ברמה גבוהה: האוכל טרי ובריא. העוגות איכותיות, תוצרת בית. אנחנו מעסיקים נערות ונשים שזקוקות לעבודה ולא יכולות לצאת מסח'נין. לצד האוכל יש גם פעילויות המיועדות לנשים".
אלו פעילויות?
"מפגשים המיועדים לחזק נשים ולהעשיר את ידיעותיהן, בנושאים כגון: אקטואליה, פנאי, כלכלה ועוד.
בעתיד הקרוב אנו מתכננים להפעיל גם סדנאות משותפות לנשים יהודיות וערביות.
חשוב לנו לשים דגש על התרבות הנשית, על קבלת האחר, לפתח שיח תרבותי מעבר לאוכל הטעים".
רוב האנשים שסיפרתי להם על המסעדה שאלו: "מה יקרה אם יבוא גבר?"
"המסעדה מיועדת לנשים בלבד בימים א'-ה'. יש שלט שמסביר זאת ומבקש מהגברים שלא לגרום לאי-נעימות. אפילו ספקים-גברים לא נכנסים למסעדה.
בשישי-שבת אפשר להגיע עם כל המשפחה, ואז הגברים כמובן מוזמנים להיכנס".
נשות משגב, הלוואי שיגיע היום שבו לא יהיה עוד צורך במסעדה "לנשים בלבד", באף חברה בעולם. אבל עד אז – המקום נעים, האוכל נדיב וטעים, השירות חינני ואכפתי. המחירים – מתחת לממוצע (כחלק מהאמירה החברתית של המקום).
אתן מוזמנות להגיע, ליהנות, ו"על הדרך" גם לתרום ולחזק את האג'נדה הנשית-חברתית של "נסה קפה".

"נסה-קפה" טל': 04-6584782

לאתר של NesaCafe