
חזון אישי
החזון הוא הכלי הבסיסי ביותר שיכול לחדש עבורנו את האנרגיות. התבוננות בחזון האישי שלנו מחדדת עבורנו מדוע ולמה אנו טורחים כל כך ביום-יום. התבוננות בחזון יכולה למקד אותנו בעשייה היומיומית ולחסוך עבורנו זמן ומאמץ מיותר.
להיות משמעותי
היכולת של מורים ומדריכים להורות ולאמן משמעותית מאוד עבור הילדים וההורים. אנשי חינוך ניזונים מיכולת ההשפעה שלהם. מורים ומאמנים המכירים במשמעותם לחברה ובעובדה שיש ילדים שמחכים רק להם, מחזקת את בהם הביטחון ואת הרגשת השייכות. מאמן או מורה שאינו מרגיש שהוא משמעותי לחניכיו, יתקשה להתחדש. הרגשת המשמעות אצל איש חינוך היא אבן יסוד. דוגמה לחזון של מורה: "אני רוצה להיות משמעותי עבור הילדים והאנשים שאפגוש ואלמד".
משוב הורים ותלמידים
המשוב של ההורים במהלך השנה ובסופה, ההוקרה והפרגון שאיש החינוך מקבל מצוות הניהול, מגבירים את המוטיבציה להמשיך בעשייה באותו האופן ואף מעבר לכך. הוקרה ופרגון הנם כלים פשוטים שניתן להתחדש מהם ולשאוב מהם אנרגיות. לכל מורה יש מגירה עם מכתבי תודה והוקרה שהוא צבר לאורך השנים. עיון במסמכים יעורר חשק פנימי לעשות את זה שוב!
חזרה על חומרי לימוד
"חזרה על החומר" זהו כלי שיאפשר למורים ולמאמנים לבחון אם דרך ההוראה שלהם הייתה מותאמת. חזרה על דגשים, כללים, עקרונות למידה. את כל אלה צריך לחדש בכל שנה. פתיחה של חוברות לימוד, קריאה תרגול ולמידה, מחדשים ומגבירים את היצירתיות ותאמינו לי בכל פעם אתם תמצאו משהו חדש.
פיתוח מקצועי ואישי
איש החינוך צריך לשמש כמנהיג חברתי וכשליח. בכדי לייצר מנהיגים חדשים על המורים והמאמנים להיות מנהיגים בעצמם ולהתחדש באופן הלימוד ובהוראתו. המטרה אינה משתנה אבל הדרך צריכה להיות בכל פעם מעניינת ומגוונת יותר, בכדי שגם צוותי ההוראה והאימון לא ישתעממו. יציאה לקורסים ולהשתלמויות בהוראה ובחינוך בכלל, מחזירה את תחושת העוררות למורה ומגבירה את הרצון שלו ללמד את אותם הדברים, אבל בצורה שונה.
לסיכום
התחדשות יכולה להיכנס למקום שבו הוכן עבורה מקום מראש. היא מגיעה כי הייתה הכנה מראש. התחדשות מגיעה לאחר בדיקת הדרך והכוונה. התחדשות יכולה לבוא דווקא מזיכרון מאוד ישן.