אם חיפשת עקרונות לכתיבת הצעת מחיר מנצחת- הבלוג הזה בשבילך!
לא פעם יזמים ובעלי עסקים מראים לי הצעות שהם כותבים בתור ספקים, נותני שירות או מוכרי מוצר כזה או אחר. חלק מההצעות טובות מאד אך לרוב ההצעות לוקות בחסר ולא מבהירות בצורה ברורה ללקוח על מה הוא הולך לשלם.. לכך יש השפעה על מכירה בפועל- האם הלקוח יתקדם איתי לסגירה או שימשיך להצעה הברורה והאפקטיבית ביותר עבורו..
במסגרת מפגש שערכתי לבעלות עסקים בנושא כתיבת הצעת מחיר ללקוח, עשינו סיעור מוחות לנושא. לפניךההמלצות לכתיבת הצעת מחיר ללקוח-צעד אחר צעד:
1. בראש הדף יופיעו פרטי הלקוח- למי ההצעה מיועדת שם ותפקיד , שם חברה, שם הלקוח, דואר אלקטרוני ו/או פקס, ותאריך שליחת ההצעה.
|
2. הפרטים שלכם- איש קשר מטעמכם וכל אפשרויות יצירת הקשר- טלפון, מייל, פקס, אתר אינטרנט, כתובת...
3.תיאור מפורט של המוצר או השירות- מה הלקוח אמור לקבל ברמה פרטנית ביותר. יש לזכור שמה שידוע לי לא ידוע בהכרח ללקוח..
4. עלות- עלות למוצר או השירות. לא לשכוח לכתוב האם המחיר כולל או לא מע"מ.
5. ניתן לפרוט גם מה העלות כוללת מעבר לשירות או המוצר למשל האם כולל נסיעות, הפצה, משלוח וכד'.. וגם האם יש צורך במקדמה כזו או אחרת.
6. מומלץ להוסיף נקודה המתייחסת לשירותים שמעבר להצעה שנשלחה ללקוח. כל שירות כזה יתומחר בנפרד במסגרת נפרדת להצעה ששלחת.
7.תנאי תשלום- אחרי כמה זמן התשלום יועבר אליך וגם איך? (בהעברה בנקאית/צ'ק/אשראי וכד')
8. לו"ז להשלמת הפרויקט
9. תוקף הצעת המחיר
10.מומלץ לשלוח את ההצעה בקובץ סגור ולא פתוח -דוגמת PDF
מצאת את הבלוג מועיל? אשמח לכל תגובה מטה
בהצלחה!
אביבית
הכותבת - אביבית שלומוביץ- יועצת ארגונית M.A בעלים ומנכ"ל חברת ת.נ פתרונות- פיתוח ארגוני ועסקי. החברה מתמחה בליווי עסקים וארגונים בעולמות איכות השירות והמכירות ואימון וליווי מנהלים. www.tenpitronot.com