כותרת
> C;
1/1
משגב

רקם דור על שמונה דברים שכדאי להימנע מהם בריאיון עבודה

משגב | פורטל משגב משגבפורסם: 23.02.16 , 08:00ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
הכותבת פסיכולוגית תעשייתית, עוסקת בייעוץ ואימון עסקי ואישי, סמנכ"ל משאבי-אנוש לשעבר.
תושבת יעד, rekemdor@gmail.com     טל': 054-7235717  1.הגעה לריאיון מבלי לבצע בירור מוקדם על הארגון ועל התפקיד
בעידן הנוכחי, ישנה אינפורמציה רבה ונגישה באינטרנט. בירור פרטים על הארגון ועל התפקיד שאליו אתם מתראיינים, יאפשר לכם להיות ממוקדים ורלוונטיים במהלך הריאיון. יש לכם זמן מוגבל לייצר רושם חיובי ולכן חשוב שתנצלו אותו כראוי.
2. לא להתכונן לשאלות הנפוצות
מי מכם שכבר התנסה במספר ראיונות עבודה, יודע שחלק מהשאלות חוזרות על עצמן. תרגול אינו מילה גסה. בתחומים שונים בחייכם אינכם מוותרים על תרגול על מנת לרכוש מיומנות טובה ולהשתפר, אם כן – מדוע זה שונה בראיון עבודה?
זוהי הזדמנות לגלות מהן השאלות הקשות עבורכם ולתרגל את התשובות.  
3. מתן אינפורמציה מיותרת
אם אתם נוטים לספק במהלך הריאיון מידע רב ומיותר שאינו קשור לשאלה שעליה נשאלתם – אתם בבעיה. גם אם זה נובע מתוך רצון לשדר אמינות, כנות או עקב נטייה לחוסר מיקוד וענייניות, עודף אינפורמציה עלול לגרום לאיבוד הקשב של המראיין ולפגיעה בהתרשמותו מכם.
4. הכפשת מעסיק קודם
רוב המראיינים אינם מתרשמים מהעובדה שאתם מכפישים את הבוס הקודם שלכם, גם אם כל מה שאמרתם עליו הוא נכון ואולי אף ידוע בתעשייה. הכפשה מייצרת אווירה שלילית בריאיון. בנוסף, אף ממונה אינו מושלם והמחשבה שמא לא תהיו מרוצים גם מהמעסיק הנוכחי, עלולה להטריד את המראיין.
5. לא להיערך לשאלת החולשות
לכל אדם יש חולשות. מומלץ לתאר בריאיון עבודה חולשות שהן אמיתיות, אך פחות מהותיות לתפקיד שאליו אתם מתראיינים. חשוב לציין את הדרך שבה אתם מתמודדים עם החולשות במסגרת העבודה. התכוננו לכך מראש, כולל דוגמאות רלוונטיות.
6. לשדר אדישות
אחד המאפיינים שמראיינים מחפשים אצל מועמדים פוטנציאליים הוא מוטיבציה. כאשר יש לכם מוטיבציה גבוהה לתפקיד, קיים סיכוי גבוה שתשקיעו את המאמצים הנדרשים על מנת להצליח בתפקיד, תתגברו על קשיים ותתמודדו עם אתגרים שונים, אתגרים שהעבודה תזמן לכם. מוטיבציה ניתן לראות בעיני המועמדים, לשמוע אותה בקולם ולהבין אותה מתוך התכנים שנאמרו בריאיון. אם אתם באמת רוצים את התפקיד – כדאי שתצאו מהאדישות או מחוסר ההתלהבות שמאפיינים אתכם.
7. לראיין את המראיין
בריאיון עבודה הכללים הם מאוד ברורים: המראיין הוא זה שמנהל ומוביל את הריאיון, הוא שואל את השאלות ואתם עונים. גם אם יש לכם שאלות רבות שתרצו לדעת לפני שתקבלו החלטה, לכל דבר יש את הזמן ואת המקום המתאים. ריאיון ראשון אינו הזמן המתאים להעלות את כל השאלות שיש לכם. בחרו שאלה אחת או שתיים שהן קריטיות עבורכם ודאגו להשאיר אותן לסוף הריאיון.
8. אין ציפיות שכר מוגדרות
תשובה קצרה וברורה בנושא ציפיות השכר מעידה על הביטחון שלכם בעצמכם ובמה שתביאו למקום העבודה החדש. נצלו את הזמן שיש לכם לפני הריאיון כדי לאסוף מידע על השכר המקובל בתחום בהתאם לניסיון, להשכלה, לסוג החברה ועוד.
 
זכרו, בריאיון עבודה אין הזדמנות שנייה. אם אתם באמת מעוניינים בתפקיד, כדאי שתעשו את  המכסימום הנדרש מצדכם על מנת לזכות במשרה המיוחלת.
בהצלחה!

ליווי, הדרכה והכוונה מקצועית ואישית, שיפור ביצועים ומיומנויות ניהול,
הכנה לראיון עבודה ועוד.
שינויים גדולים מתחילים בטלפון אחד קטן...  054-7235717  רקם דור
 
אולי יעניין אותך גם
מדוע חשוב לרשום את סימן המסחר של העסק?
טכנולוגיות לאיתור נזילות
השכרת רכב בארץ – איך עושים את זה ומה השאלות שעלינו לשאול
בחג פורים ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות מזהיר: שימוש בנפצים מסוכן לחיות המחמד
היערכות רכבת ישראל לקראת יום הבחירות לכנסת ה-23
ת.ד בין 3 כלי רכב, בכביש 784 בין משגב לכאוכב אבו אלהיג׳א
הוכרזו מצטייני וזוכי פרס החינוך המחוזי לתשע'ח 2018
ציון לשבח לתלמיד ים גולדשטיין על עבודת גמר במדעי הרוח
רונן תשרי: כל אחד יכול לבשל