תהליך עבודה שנמשך שנתיים כלל מפגשים בין התלמידים מבתיה"ס הר גילון וכמאנה. חילופי מבטי העיניים ביניהם הולידו את הרעיון ליצירת עלים, כשכל עלה בנוי משני חצאי עיניים מחוברים יחדיו, כאשר חצי עין נצבעה על ידי תלמיד מבי"ס כמאנה בצבע העיניים שלו והחצי השני נצבע ע"י תלמיד מבי"ס הר גילון.
התלמידים יצרו עץ צבעוני, בעל שורשים, כשמראות מבצבצות מהגזע במטרה לשקף את מבט הצופה, כדי לשדר צמיחה משותפת, תוך הכרת השונות בין ילדי שני המגזרים ועם מבט לתקווה לדור ההמשך.
בשבוע שעבר היו ביקורים הדדיים של תלמידים מכמאנה ומהר גילון כדי לשתול צמחי תבלינים בגינה משותפת בשני בתיה"ס. במקביל צבעו התלמידים בצבעי גואש את האבנים מסביב ועיצבו את השלטים של הגינה בצורות ובחרוזים שונים. בסוף הפעילות התכבדו התלמידים בכיבוד קל שהביאו ההורים. השמחה מעצם השיתוף והעבודה המשותפת מהווה השראה להמשכיות.
מנהלי שני בתיה"ס – יעלי גזל ועומר סואעד הודו לצוות המורים ולמובילי הפרויקט על כך שהביאו את הפרויקט לרמה מקצועית וראויה לשבח.
תודה מיוחדת קיבלו המנחות המקצועיות הגב' אסתי חן ונוהא ח'טיב מטעם משרד החינוך במחוז וקרן אברהם המממנת פרויקט חשוב ומיוחד זה.