
את תהליך החקר למדו כיתות ו' בבי"ס במשך חודשיים. את התהליך מובילות מורות המדעים בביה"ס: גלית מורנו ונסרין גאנם. בתהליך זה התלמידים מכירים את שלבי החקר, מתרגלים ולומדים לנסח בעיה או צורך, שאלות חקר, השערות, מסקנות, בניית גרף ב"אקסל" ועוד.
לביסוס העבודה התלמידים מבצעים ניסויים שונים או בונים דגם טכנולוגי הבא לתת מענה לצורך אנושי כלשהו.
לדוגמה: קבוצת תלמידים מכיתה ו2' בחרו לבדוק את השפעת סוג החומר על מרחק תעופה של טיל. התלמידים חקרו תעופת טילים: מבנה, חומרי דלק ועוד, בנו דגם של טיל מבקבוק, בחרו מספר חומרים כמו: מים, אוויר, משקה מוגז ושמן. בכל פעם הכניסו חומר אחר לטיל ושיגרו אותו. הם חזרו על הניסוי 3 פעמים, הגיעו לתוצאות ולמסקנות וארגנו את המידע בפוסטר המדעי. קבוצה זו זכתה בפרס על רמת הבנה ובקיאות גבוהים. בסה"כ הציגו עבודות בנושא "בית בשביל החלב" 6 קבוצות תלמידים מביה"ס הר גילון. 3 עבודות זכו בפרסים בקטגוריות שונות: רמת הבנה, עיצוב ואסתטיקה.
בסיכום הכולל זכה בי"ס הר גילון במקום השני מבין כל בתיה"ס שהשתתפו ביריד החקר.