כותרת
> C;
1/1
חדשות משגב

ד"ר אריה איזנמן: היערכות לחום הכבד

משגב | פורטל משגב חדשות משגבפורסם: 06.08.15 , 17:36ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

זהירות, קיץ!

טיפים לשמירה על בטיחות ילדים בבריכות שחייה פרטיות
מומחי מכון התקנים הישראלי בטיפים
שישמרו על ילדכם בבריכות המים הביתיות

 
החל מחודש יולי השנה בודק מכון התקנים הישראלי בריכות לילדים לפי תקן רשמי ת"י 562 חלקים 1, 2, 3 ו-8. הבדיקות מתבצעות  לבריכות צעצוע, מתנפחות או קשיחות, שגובה המים בהן אינו עולה על 400 מ"מ (בין הנקודה הנמוכה ביותר בתוך הבריכה עד לנקודת ההצפה).
 
מומחי המכון קיבצו כמה טיפים שיוכלו לסייע בשמירה על הילדים מפני הסכנות הקיימות בבריכות המים הביתיות:
 
·         אין להשאיר ילד ללא השגחת מבוגר אפילו לא לשנייה אחת (אח גדול יותר, לא נחשב מבוגר) חייבים להיות בקשר עין עם הילד
·         יש לזכור שאביזרי הציפה, דוגמת גלגל ומצופי יד, אינם אביזרי הצלה ולכן חייבים בהשגחת מבוגר
·         יש למקם את הבריכה על משטח שאינו קשה  
·         יש לכסות את הבריכה, להחליף מים בתדירות גבוהה (במיוחד בימים חמים) ולרוקן אותה כשהיא אינה בשימוש
·         יש לוודא כי הגישה לבריכה אינה קלה לילדים. רצוי לגדר את הבריכה ואם יש שער לוודא שהוא נעול
·         התקינו חיישנים המתריעים על כניסת אדם לבריכה
·         התקינו מפסק חירום חשמלי בקרבת הבריכה
·         אין לקפוץ ראש לבריכה

לאור חשיבות הנושא מכון התקנים הישראלי וארגון בטרם יוצאים בקמפיין אינטרנט "בית בטוח" שיכלול את הסרטון הבא:  
 
 

 
המרכז הרפואי לגליל נערך לגל החום ששרר השבוע
המרכז הרפואי לגליל בנהריה, נערך לגל החום הכבד ששרר בימים האחרונים. ד"ר אריה איזנמן, אחראי חדר המיון הפנימי במרכז הרפואי: "ראשית במזג אוויר מסוג זה, רצוי לשהות במקומות ממוזגים ולהימנע מפעילות גופנית מאומצת בשטחים פתוחים כגון: ריצה, הליכה, רכיבה על אופניים, שחייה וכו' ואם אכן מבקשים לערוך פעילות כזו, מומלץ לעשותה בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב. יש לשים לב לשלוש אוכלוסיות הסובלות במיוחד במזג האוויר החריג והכוונה היא לקשישים, לתינוקות ולחולים במחלות כרוניות. יש לדאוג לא להשאיר אפילו לזמן קצר ילדים ברכב לא ממוזג, מאחר והטמפרטורה ברכב הסגור גבוהה בהרבה מזו הנמדדת בחוץ. מומלץ להקפיד על שתייה מרובה ובמקרה של תינוקות וקשישים על שתייה יזומה במהלך יום שרבי לפחות בכמות של 2 ליטר מים".
 
ואם בכל זאת בוחרים לצאת מן הבית או המשרד אל השמש הקופחת, מדגיש ד"ר איזנמן מספר כללים. "בכל יציאה מהאזור הממוזג אל השמש יש למרוח קרם הגנה, להרכיב משקפי שמש, לחבוש כובע ולהצטייד במים בכמות מספקת ובמידת הצורך בתרופות חיוניות כגון משאפים. בכל מקרה בו אדם מתלונן על חולשה חריגה, סחרחורת או תופעות שלא מאפיינות את התנהגותו בדרך כלל, יש לפנותו בהקדם למרכז רפואי קרוב".
 
בחדר המיון של המרכז הרפואי לגליל הושלמו ההכנות לקראת אפשרות הגעתם של נפגעי השרב. מנהל המרכז הרפואי לגליל, ד"ר מסעד ברהום: "הצוותים עברו רענון של הנהלים הקשורים במקרי היפגעות בשל מזג האוויר הקיצוני. ישנה חשיבות רבה בהיערכות מתאימה של האוכלוסייה תוך נקיטת צעדי מנע מתופעות של מכות חום. בימים כאלה מומלץ על פעילות במקומות סגורים כגון: מוזיאונים וקניונים שהם ממוזגים ובטוחים לשהייה בעת גל שרב כמו זה העומד בפתח".
 
ביום שני בצהריים אושפז תושב חיפה בן 36 שעבד בניקיון סמוך לכפר יאסיף לאחר שהובהל לחדר המיון במצב קשה עם חום גוף של 41 מעלות. הוא עבר טיפול בנוזלים בשל התייבשות וכן פעולות לצינון חום הגוף בחדר ההלם והועבר מונשם ומורדם למחלקה לטיפול נמרץ כללי.