כותרת
> C;
1/1
טכנולוגיה ותקשורת

איך לשווק עסקים במשגב

משגב | פורטל משגב טכנולוגיה ותקשורתפורסם: 16.04.23 , 11:43ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

עסקים בעת המודרנית צריכים שיווק. לקוחות לא נופלים על עסק מהשמיים, אלא הודות לשיווק אסטרטגי נכון ומוצלח של בית העסק. מכיוון שכך, חשוב לשווק עסקים בצורה נכונה במשגב. להלן נלמד כיצד משווקים עסקים בצורה הטובה ביותר במשגב במטרה להגדיל את המחזור העסקי של בית העסק. לאחר מכן, נבחן כיצד ניתן ליישם את העקרונות בפועל בשיווק עסקים במשגב.

יסודות השיווק

ראשית, יש להבין מהו שיווק. בקצרה, ניתן להגדיר שיווק כמלאכה אשר תפקידה לגרום לציבור לרכוש שירות או מוצר. הגדרה זו הינה רחבה דיה כדי לכלול את כלל סוגי השיווק אך בד בבד היא אינה עוזרת באופן פרקטי לבעל עסק המעוניין לשווק את עצמו. מכיוון שכך, נפרק את ההגדרה לגורמים.

יצירת מודעות

כדי לעשות שיווק, על בעל עסק ליצור בתחילה מודעות למוצר שלו. בהיעדר מודעות למוצר, אין כל סיכוי כי לקוחות ירכשו אותו. בשלב יצירת המודעות, בעל המוצר או השירות עודנו אינו משכנע את הלקוח לבחור במוצר או בשירות אלא רק חושף את הלקוח אליו.

יצירת צורך

לאחר יצירת המודעות, יש לעורר אצל הלקוח את תחושת הצורך במוצר. ייתכן שלאחר החשיפה למוצר, הלקוח יתוודע למוצר אך ירגיש כי הוא זר לו ואין לו צורך בו. אשר על כן, בשלב זה של מלאכת השיווק, איש השיווק יחדיר ללקוח כי המוצר נחוץ עבורו.

שלב הבחירה

השלב האחרון בשרשרת הזאת, הוא שלב הבחירה במוצר. הלקוח הבין כי המוצר קיים ואף נחוץ לו. אולם כעת, הוא עומד אל מול מגוון מוצרים או שירותים דומים בשוק ועליו לבחור בשירות ספציפי מבין כל המוצעים. מכיוון שזהו המצב ואלו הם פני הדברים, על איש השיווק לגרום בשלב זה ללקוח לבחור במוצר המשווק על ידו.

כדי לשכנע את הלקוח לבחור במוצר, יש לבצע עליו תחילה מחקר. ראשית, יש לבחון את השוק כולו ולחלק אותו לפלחים. כל פלח יהיה קבוצת מטרה של לקוחות אשר חולקים מאפיינים משותפים. השיווק יפנה לקבוצות מטרה אלו עם מסרים המותאמים לשכנוע של אותם לקוחות.

שנית, לאור המחקר והפילוח, יש לבנות מערך שיווקי היוצר בידול ומיצוב של החברה. נניח כי הפילוח העלה שהלקוחות בשוק מעריכים יוקרה. במצב כזה, החברה תנסה למצב את עצמה בתור חברה יוקרתית ובכך להבדיל את עצמה, דהיינו ליצור בידול שלה, ביחס למתחרות.

לאחר פילוח השוק ויצירת הבידול והמיצוב, הלקוח ישמח לבחור במוצר המשווק. כך, איש השיווק הוביל את הלקוח כל הדרך ממודעות אל המוצר עד לבחירה בו. פעמים רבות, כמובן, הלקוח כבר מודע למוצר וייתכן שאף לצורך שלו במוצר וכל השיווק יתמקד בשלב האחרון. יש לבחור כל מוצר או שירות באופן פרטני, לזהות באיזה שלב מבין השלושה הוא נמצא ולפתוח את מלאכת השיווק משלב זה.

יישום הדוגמאות

זו הייתה, אם כן, תורת השיווק על רגל אחת. כעת, נוכל להלביש את התיאוריה על הפרקטיקה ולבחון כיצד רצוי לשווק בפועל עסקים במשגב. נפתח בעסק משעשע וחביב במשגב, שירותיו של אמן סטנדאפ באזור.

שיווק סטנדאפיסט במשגב

סצנת הסטנדאפ בישראל צברה תאוצה בעשורים האחרונים. עם זאת, היא עודנה ממוקדת במרכז הארץ והחשיפה אליה בפריפריה פחותה במידה ניכרת. גם כאשר תושבי הפריפריה צורכים סטנדאפ, מדובר בהופעות גדולות, לרוב בארגון המועצה או המתנ"ס, ולא במופעי בוטיק לאירועים. רבים מתושבי האזור כלל לא מודעים לעובדה שאמני סטנדאפ מופיעים באירועים פרטיים.

מכיוון שזוהי המציאות וזהו המצב בשטח, סטנדאפיסט במשגב יתחיל את השיווק שלו בהליכי יצירת מודעות. הסטנדאפיסט יפרסם מאמרים בתקשורת המקומית, סרטונים ברשת ומודעות בלוחות וברחובות אשר כולם עוסקים עצם קיומם של סטנדאפיסטים באירועים במשגב.

הסטנדאפיסט יפרסם מה קורה במופע כזה – הענקת נקודת מבט קומית על קשיי היום יום, בהתאם לאופי הקהל ומה שמעניין אותו. כך, הסטנדאפיסט ייצור מודעות לסצנת הסטנדאפ גם במשגב ולא רק בבוהמיה התל אביבית.

בשלב הבא, יהיה עליו ליצור תחושת צורך. הסטנדאפיסט ידבר על חשיבות ההומור בחיים ועל היכולת של מופע סטנדאפ לשדרג כל אירוע ולהפוך אותו לבלתי נשכח. כך, הסטנדאפיסט ייצור תחושת צורך אצל הקהל.

לבסוף, לאחר פילוח של הקהל, הסטנדאפיסט יגזור תובנות שיווקיות שימצבו אותו במקום הנכון. אם, למשל, עיקר הקהל חובב הסטנדאפ במועצה הוא של הורים צעירים, האמן ימצב עצמו כסטדנאפיסט המתמחה בהומור על קשיי הצעדים הראשונים בהורות והיציאה אל העולם האמיתי. הודות לכך, הלקוחות אשר חשים בצורך ובמודעות למוצר, ישתכנעו לבחור באמן הסטדנאפ המשווק כך את עצמו במשגב.

מקצוען בתחום הבית

בדוגמת הסטנדאפיסט, בעל המקצוע בחר לשווק את עצמו כמומחה בתחום מסוים ולשאוב את כלל הלקוחות מאותו התחום. מדובר באסטרטגיה נפלאה המעניקה רווחים נאים, בעיקר בשוק תחרותי בו המיצוב והבידול קריטיים במיוחד. עם זאת, לא מדובר באסטרטגיה בלעדית. בעל מקצוע יוכל גם לשווק את עצמו כמומחה במגוון של תחומים במטרה לשאוב לקוחות מכלל התחומים הללו.

כך, שיפוצניק במשגב, למשל, יוכל לבחור להתמקד בתחום שיפוצים אחד אך לחלופין ביכולתו לפרוץ לשלל תחומי שיפוץ. היתרון של האפשרות הראשונה הוא ההתמקצעות בתחום מסוים ההופכת את בעל המקצוע לטוב ביותר בתחומו. היתרון של האפשרות השנייה הוא היצע הלקוחות הרחב יותר.

מיצוב ספציפי

מיצוב כללי

יתרון

מומחיות גבוהה בתחום מסוים

היצע רחב

חיסרון

היצע מוגבל

מומחיות במידת מה

שיפוצניק שיבחר באופציה השנייה יוכל לשווק את עצמו כשרברב מומחה המספק שירותי פתיחת סתימה בביוב במשגב. הוא יפרט כי הפתיחה נעשית בעזרת קפיץ או נוזל ובכך ישדר בקיאות בתחום.

בנוסף, השיפוצניק יוציא תעודת חשמלאי מוסמך ויספק שירותי בדיקת הארקה במשגב. זאת, לאחר שהוא ייצור מודעות ותחושת צורך לבדיקות הארקה במועצה האזורית כפתרון האולטימטיבי לבעיות מתח בבית. הפתרון חולש על כלל התקלות, החל מקצרים נקודתיים וכלה בניתוקים חוזרים ונשנים של החשמל.

כמו כן, הוא גם יוכל לשווק את עצמו כמתמחה במלאכות ספציפיות דוגמת תיקון דלת זכוכית במשגב. בעל המקצוע יבהיר את החשיבות של שמירה על תקינות הדלת, החלפת ידיות, שימון צירים וחידוש גלגלים לדלת שנשחקו.

לסיכום

לסיכום, יש לשווק עסקים במשגב בהתאם לרמת החשיפה שלהם כיום. החל משלב המודעות, הצורך או הבחירה. בנוסף, על בעל המקצוע לבחור באסטרטגיה ממוקדת או רחבה במסגרת השיווק שלו במשגב.

קרדיט תמונות: canva
 
קרדיט תמונות: canva
 
קרדיט תמונות: canva
 
קרדיט תמונות: canva